ارزش های خانوادگی


ارزش های خانوادگی

ارزش های خانوادگی با گذشت زمان تغییر می کنند. بنابراین والدین باید تلاش کنند تا فرزندشان را متناسب با زمان خودشان تربیت کنند و کمک کنند تا آنها در هر شرایط و زمان انتخاب درست داشته باشند.

ارزش های خانواده متفاوت است وشجاعت، مهربانی، اعتدال، تواضع ، زیبایی، آرامش، مسئولیت پذیری ، پول، عشق همه ارزش های خانواده محسوب می شوند.

مهمترین دسته بندی ارزش ها عبارتند از:

  • ارزش های اجتماعی: این ارزش ها مفاهیم صلح، عدالت،آزادی ، برابری و جامعه بهتر را در بر می گیرد. این مفاهیم به ما می گویند بخشنده باشید، کارهای عام المنفعه انجام دهید، صداقت داشته باشید و در کارهای گروهی شرکت کنید، به حقوق دیگران احترام بگذارید ، دیگران را آزار ندهید وبه آنها که نمی توانند روی پای خود بایستند کمک کنید.
  • ارزش های سیاسی: مهم نیست شما لیبرال هستتید یا جمهوری خواه و یا … ، مهم این است که در جهت منافع ملت کار کنید. روشن فکر باشید و به قوانین احترام گذاشته و ازآن ها پیروی کنید. برای موفقیت سخت تلاش کنید.
  • ارزش های مذهبی: این ارزش ها به فرد و باورهای دینی او بستگی دارد. مهم نیست شما چه دینی دارید، تمام قوانین انسانی و بشر دوستانه در تمام ادیان مشترکند ، فقط باید به آنها عمل کنیم. تلاش باید کرد تا از لحاظ معنوی و فکری رشد کنیم ، به دیگران محبت کنیم و کمک کنیم تا دیگران هم شاد زندگی کنند و در روابط با دیگران اعتدال را رعایت کنیم.
  • ارزش های شغلی: همیشه بهترین باشیم، کارهای گروهی انجام دهیم، از فرصت ها درست استفاده کنیم، به دستاوردهای خود افتخار کنیم، تحصیلات و دانش خود را بالا ببریم، وبا تمام آنهایی که به واسطه شغل خود با آنها ارتباط دارید خوش خلق باشید. از درآمد خود به درستی استفاده کنید و همیشه مبلغی برای انجام کارهای بهتر و برنامه های آینده پس انداز کنید.
  • ارزش های اخلاقی: این ارزش ها بیشتر فردی هستند و به تفکرات فرد بر می گردد. این ارزش می گویند شجاع باشید، تسلیم نشوید، صداقت داشته باشید، به افراد همانطور که هستند احترام بگذارید، صبور باشید و رفتارهای خوب اخلاقی را از مردم تمام دنیا یاد بگیرید.
  • ارزش های رفاهی: به خاطر داشته باشید شما باید می شود زمان کافی برای سپری کردن با خانواده داشته باشید. بازی کردن با افراد خانواده ، رفتن به سفرهای کوتاه و بلند مدت، باهم کتاب خواندن و گوش کردن به حرف های اعضای خانواده و کمک کردن به هم برای کسب شادی و موفقیت ، همگی به داشتن خانواده ای آرام . امن و شاد کمک می کند.

توجه کنید: همیشه به عواقب عمل خود فکرکنید ، به ارزش هایی که باور دارید عمل کنید، سعی کنید بهترین باشید و به دیگران هم کمک کنید بهترین باشند، زمانی را برای تجدید نظر و تعمق درباره افکار و باورهای خود در نظر بگیرید، پویا باشید و همواره به دنبال یادگیری ، شنونده خوبی باشید، مراقب امنیت خود باشید.

منبع : سلامت دیجیتال
344
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید