از پیاده روی سود بیشتری ببرید

پیاده روی یکی از بهترین گزینه ها برای انجام تمرینات ورزشی است. این ورزش برای افراد سالم و هم برای آنهایی که می خواهند سلامتی و توان خود را پس از یک دوره بیماری به دست آورند درست ترین انتخاب است.

  • این ورزش کمک می کند تا شما طول عمر بیشتری داشته باشید. این یک ورزش ساده و کم هزینه است و اصلا نیازی برای برنامه ریزی اقتصادی ندارد. تنها یک کفش مناسب پیاده روی شما را مجهز می کند که یک ورزش سالم و آسان داشته باشید.

 

  • محققان دانشگاه University of Cambridge در سال 2015 اعلام کردند که 20دقیقه پیاده روی منظم روزانه می تواند 16 تا 30 درصد از مرگ زودرس را در افراد کاهش دهد. پیاده روی سبب می شود تا ضمن کاهش وزن ، تعادلی در چربی و قند خون شما نیز ایجاد شود. به تدریج بر سرعت پیاده روی خود بیافزایید تا کالری بیشتری بسوزانید.

 

  • محققان Stanford University می گویند پیاده روی در طبیعت و محیط سرسبز باعث می شود تا حالات روحی شما نیز بهتر گردد و افکارمنفی و اثرات سوء آن در شما کمتر شود.اگر به همراه گروه این کار را انجام دهید قطعا مغز شما استراحت بهتری خواهد داشت.

 

  • محققان بر این باورند که پیاده روی روزانه یک مرحله و گام شیرین در زندگی است. اگر شما بتوانید آن را تبدیل به برنامه روزانه خود کنید خواهید دید چگونه جسم و روح شما آرام و سلامت خواهند بود.

توصیه می شود در زمان استراحت کاری خود حتما دقایقی را به قدم زدن اختصاص دهید. به جای اینکه دوستان خود را به نوشیدنی و شام دعوت کنیدآنها را برای یک پیاده روی لذت بخش در یک پارک و محیط طبیعی دعوت کنید. این یک راه مهیج و آرامش بخش و البته یک فعالیت اجتماعی است.

منبع : سلامت دیجیتال
566
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید