اضطراب کودک را با خانواده درمان کنید


اضطراب کودک را با خانواده درمان کنید

مطالعات نشان می دهد که خانواده نقش مهمی در بروز اضطراب و نگرانی در کودک دارد. مخصوصا والدینی که خود از اضطراب و نگرانی رنج می برند.

تحقیق جدیدی بر روی 136 خانواده که در آنها حداقل یکی از والدین دچار بیماری اضطراب بود و یک فرزند 6 تا 13 ساله داشتند ، انجام گرفت . محققان می گویند در 50% بچه هایی که یکی از والدین آنها دچار اختلالات عصبی هستند، انتظار بروز مشکلات وجود دارد.

دانشمندان می گویند : داشتن والدین با اختلالات عصبی یکی از ریسک فاکتور هاست و موارد دیگر به تجربیات خود فرد در زندگی و خلق و خوی ذاتی او مرتبط باشد. به عنوان مثال از فردی که در دوران رشد خود با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده است می توان انتظار مشکلات عصبی را نیز داشت.

این افراد سعی می کنند تا از هر آنچه باعث اضطراب در آنها می شود دوری کنند ، آنها می ترسند که از سوی دیگران کنار زده شوند، از شروع کارهای جدید واهمه دارند و حتی می ترسند خوراکی جدیدی را امتحان کنند ، که همه این موارد زندگی اجتماعی آنها را دچار اختلال می کند.

والدین وظیفه دارند تا اضطراب را برای کودک معنی کنند و راه های کاهش آنرا به او آموزش دهند. باید آرام آرام به او کمک کنند تا با مواردی که سببب ایجاد اضطراب در او می شوند مواجه شود. باید به کودک آموزش داد که چگونه موارد اضطراب و اقعی را از کاذب را تشخیص دهد . کوک باید از والدین خود بیاموزد که چه چیزهایی ترسناک اند و چه موارد ی بی خطر.

کمک گرفتن از یک روانپزشک و یا یک مشاور می تواند کمک کننده باشد. نتایج کامل این مطالعه در 25 سپتامبر در مجله The American Journal of Psychiatry به چاپ رسیده است.

منبع : سلامت دیجیتال
851
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید