انتشار گزارش مالی اینتل از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵؛ کاهش درآمد ادامه دارد

بر کسی پوشیده نیست که بازار کامپیوترهای شخصی با کاهش تقاضا مواجه گشته و این روزها دیگر مانند گذشته، کاربران در پی ارتقا سیستم های خانگی خود نیستند. بر همین اساس، شنیدن خبر کاهش درآمدهای اینتل نیز به هیچ عنوان عجیب نیست.

این شرکت بزرگترین تامین کننده پردازنده برای کامپیوترهای شخصی به شمار می رود و زمانی که کاربران از خرید این دستگاه ها امتناع ورزند، مشخصا درآمدهای اصلی اش دچار تزلزل خواهند شد. امروز شرکت مورد بحث آمار و ارقام مربوط به تراز مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ را منتشر نمود که به سادگی می توان گفت مجموع درآمدها به نسبت سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴، با کاهشی ۶.۲ درصدی رو به رو بوده اند.

اینتل بخش های زیادی دارد که از بزرگ ترین آنها، می توان به تجارت دیتا سنترها و همچنین اینترنت اشیا اشاره داشت که اتفاقا رشد هم داشته اند اما رشد این بخش ها به قدری نبوده تا کاهش سود بخش فروش چیپ پردازنده را جبران کند که در واقع اصلی و بزرگ ترین تجارت اینتل به شمار می رود.

فروش چیپ های پردازشی در سه ماهه مورد بحث با کاهشی ۱۹ درصدی رو به رو بوده اند اما از طرفی، قیمت پردازنده های فروش رفته افزایشی ۱۵ درصدی داشته؛ به معنای آنکه در این دوره، بیشتر افرادی دست به خرید PC زده اند که یا از عشاق کامپیوترهای شخصی بوده اند و یا جز دسته کاربران حرفه ای بوده و کامپیوترهایشان را برای کارهای سنگین نیاز داشته اند. در واقع، این دو دسته اکنون جای کاربران عادی که به شکل سالانه سیستم های خود را بروز رسانی می کردند را تا حد زیادی گرفته اند.

سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ در ۳۰ سپتامبر به پایان رسیده و در این مدت، درآمد اینتل برابر با ۱۴.۴۷ میلیارد دلار گزارش شده است. در مقطع زمانی مشابه در سال گذشته این درآمد، ۱۴.۵۵ میلیارد دلار بود. از این مقدار، سود حاصل شده معادل ۳.۱۱ میلیارد دلار است که در سال پیش، همین سود به ۳.۳۲ میلیارد دلار می رسید.

لازم به ذکر است که از سال گذشته تا کنون، سهام اینتل با رشدی ۱.۸ درصدی رو به رو شده بودند اما پس از ارائه این آمار و ارقام، با کاهشی ۳.۱ درصدی مواجه گشتند.

منبع : digiato.com
623
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید