این دلایل می گویند که شما باید نان کمتری مصرف کنید


این دلایل می گویند که شما باید نان کمتری مصرف کنید

  1. محققان و نویسنده کتاب پرفروش Wheat Belly Total Health می گویند که مصرف روزانه دو تکه نان می تواند سبب بالا رفتن قند خون شما شود همان قدر که دو قاشق شکر خالص می تواند قند خون شما را افزایش دهد.
  2. برخی گمان می کنند که باید مواد غذایی مانند الیگوساکاریدها، پروتئین ها وغلاتی که به آن حساس هستند را از برنامه غذایی خود حذف کنند، از این دسته غذاها سیر، پیاز، عسل و لبنیات و گندم را نام می برند. مطالعه ای نشان داد که 99% افزاد با مصرف نان مشکلی ندارد و تنها در برخی از مصرف کنندگان اختلالات گوارشی باعث ایجاد ناراحتی برای آنها شده است که البته دال بر بیماری سلیاک نبود . بنابراین اصلا نیازی به حذف مجموعه ای از غذا نیستیم . حذف نان سبب می شود که میزان  glycemic carb در بدن کم شده و سبب افزایش انسولین در بدن شده و فرد احساس ناراحتی کند.
  3. با مصرف کمتر نان می توانید از کشاورزی کشور خود حمایت کنید. بنابراین می توانید دانه های دیگر مثل ذرت، جودوسر، چاودار و جو را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  4. بیماری تیروئید به دلیل کمبود ید، اختلالات هورمونی اندوکرین و مصرف نان بوجود می آید. ما می دانیم 50% افرادی که دارای بیماری اتوایمن Hashimoto هستند به گلیادین موجود در گندم حساسیت دارند. پس با مصرف کمتر نان به سلامتی تیروئید خود کمک کنید.
  5. از غذاهای تراریخته یا دستکاری ژنتیکی شده خودداری کنید. محصولات تشکیل شده از گندم اغلب همراه سویا و ذرت و .. . هستند که همه آنها محصولات تراریخته محسوب می شوند. پس حتما به ترکیبات محصول خریداری شده توجه کنید.
  6. کشاورزانی که محصولات ارگانیک کشت می کنند می گویند که خیلی بهتر است که یک محصول یک سال در میان کاشته شود و این به تنوع خاک و قوت آن کمک می کند . پس با مصرف کمتر نان و گندم به کشاورزان فرصت و به سلامتی خود اهمیت بیشتری بدهیم.
منبع : سلامت دیجیتال
799
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید