این گیاهان جوان کننده پوست را می توانید در خانه پرورش دهید:

آیا به دنبال محصولاتی سالم برای زیبایی و سلامتی پوست خود هستید؟ برای داشتن پوستی زیبا لازم نیست که حتما به سراغ داروخانه ها بروید و هزینه های گزاف بپردازید. می توانید به روشی ساده سلامتی و زیبایی پوست خود را تامین و حفظ کنید و از آن لذت ببرید.

گیاهانی هستند که زیبایی و سلامتی را به پوستان شما هدیه می دهند ، کافی است آنها را در باغچه منزل خود و یا گلدانی پشت پنجره پرورش دهید.

  • آویشن:

این گیاه معطر حاوی ترکیبی به نام فنول است که محققان می گویند اثری چون benzoyl peroxide برروی Propionibacterium acnes دارد. این گیاه خاک خشک و نور آفتاب می خواهد. برگ های آن را به مدت 2 هفته در سرکه سیب خیسانده و سپس آن را صاف کنید. این مایع به دست آمده را به عنوان یک تونر روزانه برای رفع آکنه و جوش های مزاحم استفاده کنید.

  • برگ بو:

این ادویه عالی تولید کلاژن را تقویت کرده و سبب کاهش التهاب می شود. اینها خواصی هستند که در نتایج یک مطالعه بالینی چاپ شده در مجله BMC Complementary and Alternative Medicineعنوان شده است. اثرات ضد قارچی و ضد باکتری دارد و در درمان عفونت ناشی از گزش حشرات نیز به کار می رود. برگ های این گیاه پوست را در برابر نور آفتاب محافظت می کند . برگ های خشک شده این گیاه را به مدت 12 ساعت در حمام آب گرم قرار دهید و سپس به مدت یکماه در روغن زیتون بخیسانید. برگ ها را خارج کنید و به طور مستقیم در محل جراحت بگذارید.

  • بابونه آلمانی:

این گیاه در دنیای غرب گیاهی است برا ی داشتن خواب خوب در شب. ضد التهاب بوده و قرمزی و خار پوست را رفع می کند. نتایج مطالعات محققان برزیلی در مجله Phytotherapy Research نشان می دهد که سرعت بهبود زخم توسط این گیاه بیشتر از درمان با corticosteroid ها است. برگ های گیاه را به مدت 12 ساعت در حمام آب گرم قرار دهید و بیشتر از یک ماه بگذارید در یک روغن طبی مثل زیتون و یا جوجوبا( درمان اکنه) بماند. اکنون این گیاه آماده مصرف است.

Chamomile, German Chamomile, Matricaria recutita (Chamomilla recutita, Matricaria chamomilla)
  • گشنیز:

حتی اگر طعم و عطر این گیاه را نمی پسندید از خواص ضدعفونی کنندگی و ضد قارچ بودن آن استفاده کنید. این گیاه رشد 26 باکتری را کاهش می دهد. این گیاه را در برابر نور خورشید و در خاک خشک پرورش دهید. تمام قسمتهای گیاه تازه را باهم مخلوط و خوب آسیاب کنید و به آن آب لیموترش تازه اضافه کنید. این مرهم مناسب برای جوش های سرسیاه و معمولی است. بگذارید این خمیر 5-3 دقیقه بر روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید.

  • امپیشن بالزامینا:

این گیاه درمانی مناسب برای قارچ ناخن است. این گیاه را به مدت 2هفته در سرکه سیب بخیسانید. سپس روزانه ناخن خود را در این مایع درمانگر فرو کنید. بهتر است قبل از خواب این کار انجام شود. ناخن خود را با لایه ای پلاستیک بپوشانید و بگذارید کمی ناخن به همین حال بماند تا مواد موثره به خوبی عمل کند.

  • گل همیشه بهار:

مطالعات جدید محققان استرالیایی نشان داد که عصاره این گیاه دارای اثر ضد چروک است و سلول های پوست را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. زیرا حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان phenolic acids و glycosides می باشد. گل های خشک شده این گیاه را به مدت 12 ساعت در مکان گرم قرار دهید و سپس به مدت یکماه آن را در روغن گل رز و یا روغن دانه های meadowfoam بگذارید. حال این سرم عالی را روزانه اطراف چشم خود بمالید .

 

منبع : سلامت دیجیتال
932
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید