تاثیر احساس پیری بر احتمال بستری شدن در بیمارستان

طبق یک تحقیق جدید، افرادی که بیشتر از سن واقعی خودشان احساس پیری می کنند بیشتر احتمال بستری شدن در بیمارستان را دارند.
مطالعه محققان دانشگاه مونت پلیر فرانسه نشان می دهد که «شما هر آنقدر که احساس پیری می کنید، پیر هستید.»
«یانیک استفان»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تحقیق قبلی نشان داده است که احساس پیری می تواند بر سلامت و سایر فاکتورهای مرتبط با سلامت شما تاثیر گذارد. حال ما دریافته ایم که با میزان احساس پیری می توان احتمال بستری شدن در بیمارستان را پیش بینی کرد.»
تیم تحقیق، داده های بدست آمده از سه مطالعه قبلی را مورد بررسی قرار داد. در این تحقیق بیش از ۱۰ هزار فرد بزرگسال آمریکایی از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۳ تحت مطالعه قرار گرفتند.
رده سنی شرکت کنندگان از ۲۴ تا ۱۰۲ سال بود. در ابتدای مطالعه از آنها خواسته شد تا احساس شان را در مورد پیری بگویند. آنها همچنین پرسشنامه ای را تکمیل کردند که نشان می داد آیا فرد علائم افسردگی را تجربه کرده است.
بعلاوه شرکت کنندگان در مورد برخی شرایط سلامت شان نظیر فشار خون بالا، دیابت، سرطان، بیماری ریه، سلامت قلبی، سکته، پوکی استخوان یا آرتروز خود نیز گزارش دادند.
محققان با پیگیری وضعیت شرکت کنندگان دریافتند که آنها اخیراً در بیمارستان بستری شده بودند یا نه.
پژوهشگران سن، جنسیت، نژاد، میزان تحصیلات و سایر فاکتورهای اینگونه را مدنظر قرار دادند. آنها دریافتند افرادی که بیشتر از سن واقعی شان احساس پیری می کردند در مدت ۲ تا ۱۰ سال بعد از شروع مطالعه، ۱۰ تا ۲۵ درصد بیشتر در بیمارستان بستری شدند.
محققان، بیماری، سبک زندگی فاقد تحرک و افسردگی را از علل توضیح دهنده این رابطه عنوان می کنند.
منبع : مهر
555
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید