تهیه نان حلزونی دارچینی

مواد لازم:

یک بسته خمیر آماده، سه قاشق غذاخوری کره مایع، سه‌چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین، یک‌سوم پیمانه شکر سفید، یک‌سوم پیمانه کشمش و یک سوم پیمانه گردوی خردشده (دلبخواه). بخش مایع لعابی روی شیرینی را بعد از آماده شدن‌اش توضیح می‌دهم.

 

خمیر آماده، را روی تخته آشپزی که کمی آرد روی آن ریخته‌ایم، پهن می‌کنیم. کره مایع را با برس روی خمیر می‌کشیم. مخلوط دارچین و یک‌سوم پیمانه شکر را روی خمیر می‌پاشیم. با سخاوت فراوان کشمش‌‌ها و گردوی خرد‌شده را روی این لایه می‌ریزیم.

 

خمیر را با آنچه درونش است از درازا (نه پهنا) لوله می‌کنیم. این لحظه است که به محاسبه ریاضی نیاز داریم. باید بتوانیم چند برش منظم و برابر از این لوله خمیر به دست بیاوریم. شاید حدود هشت تا ده برش نسبتا متوسط از یک بسته خمیر دربیاید. با یک چاقوی تیز و بلند، این برش‌ها به دست می‌آید. این برش‌ها را باید در سینی یا ظرف فر از قبل چرب‌شده، بگذاریم.

 

فر باید از قبل گرم شده باشد. سینی را در فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد می‌گذاریم. بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه که خمیر طلایی‌رنگ شد، رول یا نان دارچینی آماده است. ده دقیقه صبر می‌کنیم تا خنک شود. بعضی روی آن پپودر نارگیل و ودر قند هم می‌پاشند. من آن را با همان میزان شیرینی داخل خمیر ترجیح می‌دهم اما در نسخه اصلی، یک شهد شیرین دیگر برای رویش آماده می‌کنند که روش درست‌کردنش این است:

 

یک پیمانه شکر همراه با یک‌ونیم قاشق غذاخوری کره آب‌شده، عصاره وانیل (انتخابی‌ است) و یک‌ونیم قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط می‌کنیم و حسابی هم می‌زنیم. می‌توانیم آن را برای چند دقیقه خیلی کم روی شعله بجوشانیم تا شبیه یک شهد شکری شود. بعد آن را با قاشق روی این رول‌ها می‌ریزیم.

 

 

 

 

منبع : gooshe.net
506
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید