توقف مصرف میوه و سبزی و عواقب پس از آن

  • شما زود گرسنه و تشنه می شوید:

مصرف میوه و سبزی به دلیل داشتن فیبر فراوان و آب کافی در طبیعت خود می تواند انسان را تا مدت زمان کافی سیر نگه دارند .ضمن اینکه بسیاری از مواد لازم برای بدن را نیز تامین می کنند .

  • پوست شما رنگ پریده و زرد به نظر می رسد:

محققان می گویند مصرف میوه و سبزی علاوه بر تامین سلامتی پوست سبب شفافیت و شادابی آن نیز می شوند . آنها علت رنگ پریدگی صورت را در صورت عدم مصرف میوه و سبزی عدم دریافت کارتنوئیدهای موجود در میوه ها و سبزیجات عنوان کرده اند.

  • فشار خون بالا می رود:

محققان Imperial College London اعلام کرده اند که عدم مصرف میوه و سبزی سبب افزایش فشار خون می شود .آنها تاکید می کنند که میوه و سبزی خام مصرف شوند تا اثرات مفید آنها بر بدن بیشتر باشد.

  • در معرض افسردگی قرار می گیرید:

مطالعه چاپ شده در Nutrition Journal اذعان می کند که کاهش مصرف میوه و سبزی سبب می شود تا احتمال ابتلا به افسردگی مخصوصا در زنان افزایش پیدا کند.

  • سلامتی شما در آینده کاهش می یابد:

مقاله چاپ شده توسط مححان کشور کره جنوبی در Journal of the Federation of American Societies for Experimental Biology این حقیقت را بیان می کند که به دلیل مصرف کم میوه و سبزی و در نتیجه دریافت مقادیر کمی ترکیبات آنتی اکسیدانی مثل فلاوونوئیدها احتمال ابتلا به انواع بیماری در آینده نزدیک در افراد افزایش خواهد یافت.

  • امید به زندگی کاهش خواهد یافت:

عدم مصرف میوه و سبزی جات تازه سبب افزایش احتمال مرگ در افراد می شود. محققان می گویند مصرف هر وعده غذای سالم و میوه و سبزی تازه 5% ریسک مرگ زود رس را کاهش می دهد.

منبع : سلامت دیجیتال
550
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید