خداحافظی بابیماری ها و افسردگی با مصرف این غذاهای رنگی:

برای اینکه از غصه و نگرانی برای سلامتی رهایی پیدا کنیم خوب است که غذاهای سالم و تازه مصرف کنیم. این غذاها علاوه بر بهبود حالت روحی ، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ما نیز می شوند. اغلب افراد در فصول پائیز و زمستان دچار افسردگی می شوند که این افراد می توانند از برخی مواد غذایی کمک بگیرند که ضمن بهبود حالات روحی در آنها دارای خواص فوق العاده دیگری هم هستند. مثل:

  • فلفل دلمه ای رنگی: انتخاب هر رنگ این فلفل، کالری کم و فیبر فراوان را به بدن شما می رساند. فلفل سرشار از vitamin C است که به جذب آهن و جریان اکسیژن در خون کمک می کند. این سبزی همچنین میزان vitamin A قابل توجه دارد.
  • بری ها: این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان ، آنتوسیانین و پری آنتو سیاندین هستند که ارتباط مستقیم با سلامت مغز و قلب دارند.
  • گیاهان سبز برگ: اسفناج، بروکلی و کلم بروکسل حاوی vitamin C و sulforaphane می باشند که هر دو این ترکیبات مبارزان خوبی در بدن علیه سرطان هستند. اثرات این گیاهان و سبزیجات در تقویت سیستم ایمنی بدن واضح و روشن است و ما را دربرابر سرماخوردگی و آنفولانزا در ماههای سرد سال محافظت می کنند.
  • هویج نارنجی و سیب زمینی شیرین: این مواد غذایی حاوی vitamin A و تا کاروتن هستند که سبب تقویت قوه بینایی در انسان می شوند. براساس مطالعه محققان University of Maryland Medical Center. این ترکیبات برای پوست، عضلات اسکلتی و غشاء های مخاطی مفید هستند.
  • کلم قرمز و لبو: طبق مطالعه محققان American Heart Association این مواد غذایی حاوی انواع آنتو سیانین هستند که از تخریب سلول های بدن پیشگیری می کند. این مواد غذایی همچنین حاوی پتاسیم زیاد هستند که در کنترل فشار خون بسیار مفید است.
  • گوجه: این ماده غذایی را که به خاطر داشتن لیکوپن و فیبر بالا می شناسیم ، پیشگیری کننده سرطان پروستات هم هست. vitamin C ، فولات و پتاسیم موجود در این ماده غذایی نیز قابل توجه می باشد.
  • سالمون: این ماده غذایی را به دلیل داشتن اسیدچرب امگا3 بالا ، همه می شناسند . خوب است بدانید که این نوع ماهی برای درمان افسردگی هم بسیار نافع است. اسید چرب امگا3 را می توانید در بذر کتان ، ماهیان سردابی و گردو نیز پیداکنید.
منبع : سلامت دیجیتال
814
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید