خط و نشان Xbox One برای PS4 ؛ بعد از مدت‌ها Xbox One صدرنشین فروش کنسول‌ها شد

کنسول Xbox One که بیش از دو سال است وارد باز شده تاکنون توانسته است جای خود را بین کارابران زیادی باز کند اما هیچ‌گاه به اندازه‌ی کنسول سونی پرفروش نبوده است و این روند تقریبا از ابتدای عرضه‌ی PS4 وجود داشته است. اما انگار این‌بار کنسول مایکروسافت توانسته است جای ژاپنی‌ها را در صدر جدول فروش بگیرد.

Xbox One یک کنسول بسیار مناسب برای بازی و مولتی مدیا است که در یکم آذرماه 1392 وارد بازار شد. این کنسول که توسط مایکروسافت طراحی و ساخته شده ٬ نسل جدید کنسول Xbox 360 است. این کنسول نسبت به برادر قدیمی خود تغییرات قابل توجهی را شاهد بوده است و ردموندی‌ها مشخصا این کنسول را برای رقابت با PS4 وارد بازار کرده‌اند. یک رسم بسیار خوب در کنسول‌ها دوره‌ی زمانی چند ساله‌ی شرکت‌ها برای عرضه‌ی کنسول است که موجب می‌شود یک کنسول تا چند سال به عنوان بازیگر اصلی یک شرکت در بازار بماند و نباید همانند بازار گوشی‌های هوشمند نگران قدیمی شدن کنسول خود باشیم. زیرا کنسول‌ها حتی بعد از آمدن نسل بعدیشان نیز پشتیبانی می‌شوند و اکثر بازی‌ها برای آن‌ها منتشر می‌شود.

xbox-one-vs-ps4

Xbox One و PS4 در فاصله‌ی یک هفته با هم روانه‌ی بازار شدند اما تاکنون در اکثر موارد بازار در دست سونی بوده است. بازی‌های اختصاصی سونی و قیمت کمتر آن نسبت به Xbox موجب شد تا مایکروسافت نسبت به حریف قدر شرقی خود اندکی عقب بماند اما اکنون به لطف عرضه‌ی بازی Halo 5: Guardians ورق برگشته است. این خبر خوشحال کننده را Aaron Greenberg توییتر خود اعلام کرده است. هم‌چنین فروش کنسول‌ها نسبت به سال گذشته‌ی میلادی تا 80 درصد افزایش یافته است و این مورد باعث رونق بیش از پیش این صنعت شده است. در پایین لیست 10 بازی پرفروش کنسول‌های Xbox One ٬ PS4 ٬ PS3 و  Xbox 360 در یک‌ماه اخیر را مشاهده می‌کنید.

1) Halo 5: Guardians (XBO)
2) NBA 2K16 (PS4, XBO, 360, PS3) [Note: Second Month] 3.) Assassin’s Creed: Syndicate (PS4, XBO)
4) Madden NFL 16 (PS4, XBO, 360, PS3)
5) WWE 2K16 (PS4, XBO, 360, PS3)
6) FIFA 16 (PS4, XBO, 360, PS3)
7) Destiny: The Taken King (PS4, XBO, 360, PS3)
8) Yoshi’s Wooly World (NWU)
9) Uncharted: The Nathan Drake Collection (PS4)
10) Rock Band 4 (XBO, PS4)
منبع : toranji.ir
504
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید