درمان تیرگی دور چشم در سالمندی

معمولا با افزایش سن علاوه بر اینکه چین و چروک‌های پوست به‌خصوص در نواحی دست، صورت و گردن بیشتر می‌شود، سالمندان از تیرگی دور چشم هم گله‌مند هستند و تمایل دارند با رفع این تیرگی‌ها زیبایی صورتشان را حفظ کنند.

دکتر غلامحسین غفارپور، متخصص پوست و مو و زیبایی در گفت‌وگو با «سلامانه» در پاسخ به این سوال که اگر سالمندي دچار تيرگي دور چشم است، براي زيباسازي صورتش چه كاري بايد بكند، گفت: «تيرگي دور چشم، ژنتيكي است ولی با این حال با استفاده از ليزر فراكشنال CO2‌ مي‌توان از شدت آن كم‌ كرد. در ضمن برای اینکه در این سنین پوست شاداب‌تری داشته باشیم توصیه می‌شود فرد سالمند از كرم‌هاي ضدچروك و كرم‌هايي كه محتوي آنزيم 10Q هستند، استفاده کند.»

وی در ادامه افزود: «اگر چه مي‌توان اين كرم‌ها را بدون تجويز پزشك از داروخانه‌ها تهيه كرد ولي توصيه مي‌شود حتما با يك متخصص پوست مشورت تا کرم مناسب با پوست صورت پیشنهاد شود.»

 

غفارپور، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در نهایت در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از مژه مصنوعی یا کاشت موقت مژه در دوران سالمندی مجاز است، گفت: «سالمندانی که تمايل دارند براي زيباترشدن چشم‌هایشان از مژه‌هاي مصنوعي یا کاشت مژه استفاده كنند بد نیست بدانند که این کار ممكن است باعث كنده‌شدن مژه‌هاي طبيعي آنها شود. هرچند استفاده از مژه‌های مصنوعي فقط براي چند روز مجاز است و ضرري ندارد.»

 

منبع : سلامانه
445
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید