درمان های طبیعی برای اضطراب


درمان های طبیعی برای اضطراب

شما نگران کار ، خانواده و سلامتی و عشقتان هستید. قلبتان به شدت می تپد، نفس هایتان سریع و بریده بریده است و ذهن شما در گیر و در عذاب و آرزو می کنید که ای کاش کمی آرامش داشته باشید. با همه این اوضاع و احوال فعلا نمی خواهید درمان های دارویی داشته باشید، پس از این راهها برای آرامش خود استفاده کنید:

 

  1. چای بابونه دم کنید و نوش جان کنید.
  2. چای سبز استفاده کنید چرا که حاوی ال- تئانین است و سبب ایجاد آرامش در شما می شود.
  3. از گیاه والرین کمک بگیرید. این گیاه داروی به شما آرامش می دهد بدون اینکه باعث خواب آلودگی شما شود البته این گیاه برای آنان که بیماری بی خوابی دارند دواست. 
  4. گیاه بادرنجبویه به کمک شما می آید. این گیاه برای درمان اضطراب افراد میانسال بسیار مفید است. می توانید از چای آن و یا مکمل های غذایی آن استفاده کنید.
  5. تمرینات ورزشی چه کوتاه مدت و چه دراز مدت باعث می شود که اضطراب و نگرانی و مشکلات عصبی شما کم شود.
  6. گل ساعتی را فراموش نکنید. این گل برخلاف اسمش در عشق به شما کمک نمی کند . این گیاه یک مسکن است برای علائم عصبی. تحقیقات نشان داده که این گیاه برای درمان بی خوابی یک دارو است. 
  7. استنشاق آروما و عطر گیاه اسطوقودوس در آرامش بخشیدن به شما و کاهش اضطراب و نگرانی شما مفید است. مطالعات در آلمان نشان داد که قرص این گیاه در درمان بیماری هایی چون نگرانی و اضطراب و افسردگی بسیار قدرتمند عمل می کند.
  8. از ورزشهای هوازی مثل یوگا بهره بگیرید. نفس خود را کنترل کنید و سعی کنید با تنظیم تنفس خود به بدن و اعصاب خود آرامش دهید.
  9. برای کنترل و پیشگیری از اضطراب فورا چیزی میل کنید. گرسنگی سبب افزایش تحریک پذیری می شود. یک فنجان چای گرم، یک تکه شکلات، یک لیوان آب و یا چند دانه گردو ، لازم نیست به دنبال خوراکی خاصی بگردید.
  10. صبحانه کامل بخورید . از مواد غذایی پروتئینی کولین دار مثل تخم مرغ استفاده کنید که به ارامش و کاهش تنش های عصبی کمک می کند.
  11. امگا3 اسید چرب ضروری و مفید برای سلامتی است. مطالعات نشان داده اند که مصرف کافی از مکمل آن به مدت 12 هفته سبب کاهش اضطراب در بیماران می شود. بهتر است ماهی را در برنامه غذایی خود به صورت 2 بار در هفته قرار دهید.
  12.  زمانی که دچار اضطراب و تشویش هستید از افکار بد دوری کنید و به خود بگویید که نباید با افکار نادرست زندگی خود را تباه و ویران کنید.
  13. از حمام آب گرم و سونای بخار استفاده کنید.
  14. به طبیعت بروید و در کنار عزیزانتان مسائلی را که باعث نگرانی و ناراحتی شما می شود را فراموش کنید.
  15. یاد بگیرید با استفاده از روش های ساده ذهنی به ذهن و جسم خود آرامش دهید.
  16.  زمانی که ناراحت و مشوش هستید آرام بنشینید و آرام نفس بکشید و از خود سوالاتی ساده در باره مسئله ای که باعث نگرانی شما می شود بپرسید.
  17. شاد باشید چون شما انسان سالمی هستید چون می توانید احساسات مختلف را در خود احساس کنید.
منبع : سلامت دیجیتال
806
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید