راههای کاهش اضطراب در بچه ها

آیا می دانید که هوا کردن بالن، باد کردن بادکنک و نوشتن نامه و پست آن می تواند به کاهش اضطراب کمک کند؟

محقق child and family therapist in Vancouver می گوید با زبان بچه ها با خودشان بازی و صحبت کردن می تواند به کاهش اضطراب در آنها کمک کند.

  • دیواری را مشخص کنید تا کودک نگرانی هایش رو آن بچسباند . سپس درباره آنها با او صحبت کنید و جنبه های مثبت را با او درمیان بگذارید و طوری عمل کنید که اندیشه مثبت جایگزین آن نگرانی شده و آنگاه آن مورد نگرانی را از دیوار جدا کنید ، تا دیوار اضطراب تبدیل به دیوار امیدواری شود.
  • با کودکتان بادکنک باد کنید و با هم لذت ببرید. به کودک خود بیاموزید که مغز شما مانند تمام ماهیچه های بدن شما نیاز به تمرین و تقویت دارد. به او یاد بدهید که چگونه افکار منفی را از ذهنش پاک کند و افکار مثبت را جایگزین آن کند. او باید جمله “من می توانم” را جایگزین جمله “من نمی توانم” کند.
  • از اسپری ضد استرس استفاده کنید . با استفاده از یک آب فشان ساده به کودک خود آموزش دهید که باپاشیدن آب هر فکر منفی و ناخوشایند را از خود دور کند . این در واقع یک تمرین عملی است تا راه ذهنی را هموار کند .
  • با یک بازی ساده به کودک خود یاد بدهید که باید از قدرت ذهن و فکرش درست استفاده کند ، در غیر اینصورت گویی افکارش رسوب می کنند . ذهن باید خلاق و پویا باشد تا بارور شده و نتایج خوبی در زندگی بدست آید. باید بداند که نگذارد افکار منفی مانند ابری جلوی روشنایی ها را بگیرد.
  • عصبانیت و اضطراب بچه را با یک اسفنج از بین ببرید. یک سطل آب و اسفنج به کودک شما کمک می کند تا هر نگرانی اش را با یکبار فشردن اسفنج از بین ببرد. این ها همه تمرینات فیزیکی هستند تا کودک یاد بگیرد چطور افکار منفی را پاک و از خود دور کند.

 

منبع : سلامت دیجیتال
779
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید