راه های حل مشکلات در روابط

Leslie Becker-Phelps که یک درمانگر است می گوید به تجربه دریافته است که تمام مشکلاتی که بین دوستان، همسران و خانواده ها وجود دارد به راحتی قابل درک و فهم است ، اگر به چند نکته مهم توجه داشته باشیم.

  • بدانیم که از این ارتباط چه می خواهیم:

بسیاری از افراد می خواهند تنها نباشند و با دیگری شاد زندگی کنند ، برخی می خواهند یک زندگی هیجانی سالم داشته باشند و برخی دیگر به دنبال این هستند که دنیا را با همسرشان کشف کنند و برخی شاید به دنبال استقلال و امنیت مالی باشند. صادقانه از خود بپرسید من از این ارتباط چه می خواهم؟

  • دقت کنید و دریابید که ، چه چیزی را شما می توانید متفاوت از آنچه همسرتان نیاز دارد در خود تغییردهید:

مسلما تغییر رفتار و فکر خود ما آسان تر از ایجاد تغییر در دیگری است . پس اگر در برخی جنبه ها احساس شادی و رضایت نمی کنید دنبال تغییری هر چند کوچک در خود باشید. و از خود بپرسید من چه کاری می توانم انجام دهم که رابطه ای بهتر داشته باشیم؟

  • فاکتور های هیجانی روابط انسانی ، بسیار فراتر از یک رابطه منطقی و عقلانی است:

داشتن یک رابطه سالم و آرامش بخش می تواند شما را به یک فرد موفق در هر جنبه ای از توانایی های شما کند . بنابراین واکنشها و نیازهای هیجانی و روحی طرف مقابل خود را درک کنید.از خود بپرسید چگونه می توانید طرف مقابل خود را درک کنید ؟

  • تغییر لازم است، باید آن را ایجادکنید:

تمام جنبه های ارتباطی باید با هم هماهنگی داشته باشند و باعث شادی در افراد گردند. اگر برخی تغییرات زمان بیشتری لازم دارد ، از همین حالا شروع کنید و کارهای کوچکی که می تواند به تغییر شما سرعت بخشد را انجام دهید. از خود بپرسید آیا این تغییرات برای داشتن رابطه ای بهتر کافی است؟

  • صبر و پشتکار داشته باشید:

متوجه باشید که شما باکسی هستید و صحبت می کنید که دوستش دارید و عاشق او هستید. پس برای ایجاد بهترین رابطه تلاش کنید و در این میان صبور باشید. اجازه ندهید رفتارها و کلام عجولانه زندگی خوشبخت شما را تحت تاثیر قرار دهد. از خود بپرسید آیا من همه آنچه را باید ایجاد کنم و یا تغییر دهم انجام می دهم؟

 

منبع : سلامت دیجیتال
469
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید