روش برای کاهش احساس گرسنگی در رژیم لاغری

رژیم لاغری ، رژیم غذایی لاغری ، رژیم غذایی ، کاهش وزن ، کاهش احساس گرسنگی در طول رژیم لاغری

در طول رژیم لاغری احساس گرسنگی يكي از عوامل اصلی بر هم خوردن روند رژيم غذایی لاغری است كه باعث ميشود دوباره رو به خوردن بياوريم و بجای كاهش وزن افزايش وزن هم داشته باشيم . رژيم های غذايی كه در آنها غذا به صورت افراطی كم استفاده ميشود راه مناسبی برای كاهش وزن  نيستند چرا که در طول رژیم لاغری نباید هميشه احساس گرسنگی داشت . در این مقاله 5 روش برای کاهش احساس گرسنگی در طول رژیم لاغری را به شما پیشنهاد می کنیم :

1 – تقسیم غذا به میان وعده های کوچکتر

اگر در روز يك ميان وعده پر كالری استفاده ميكرديد آن را به چند ميان وعده كوچكتر تقسيم كنيد همين كار باعث تنظيم سوخت و ساز بدن و همينطور تنظيم ميزان قند خون ميشود . كمتر احساس محروم بودن از غذاها ميكنيد و تحمل رژيم آسانتر ميشود .

2 – استفاده از غذا های فیبر دار 

به رژيم خود غذاهای فيبر دار نظير سبزيجات، ميوه ها و غلات كامل اضافه كنيد . فيبر به دليل اينكه آرام جذب ميشود باعث ميشود بيشتر احساس سيری كنيد . ميوه های دارای فيبر معمولا نياز به جويدن زياد دارد و در اين فاصله مغز شما سيگنال سير شدن برای معده ارسال ميكند پس ميتواند به سيری سريعتر كمك كند .

3 – نوشیدن  آب

آب را به عنوان نوشيدنی اصلی خود در طول روز قرار دهيد . سعي كنيد در طول روز 8 تا 12 ليوان آب استفاده كنيد . مصرف آب به اين اندازه نه تنها باعث كم شدن شتها ميشود بلكه برای سلامتی و تصفيه بدن نيز بسيار مفيد است .

4 – ممنوعیت حذف وعده های غذایی 

غذاهای خود را سر وقت استفاده كنيد و به هيچ وجه يك وعده غذايی را حذف نكنيد زيرا اين كار شما تنها سوخت ساز بدن را نا منظم ميكند و كمكی به كاهش وزن نميكند بلكه بيشتر روند آن را كند ميكند . با تنظيم شدن سوخت و ساز بدن ميزان كالری كه در روز ميسوزانيد نيز بيشتر ميشود .

5 – طولانی کردن زمان غذا خوردن 

به دليل اينكه 20 دقيقه طول ميكشد تا مغز بفهمد معده پر شده آرام غذا خوردن كمك ميكند تا بيش از حد كالری دريافت نكنيد . در طول غذا خوردن گاهي قاشق و چنگال را كنار بگذاريد و كمی آب بنوشيد سعي كنيد غذای خود را زياد بجويد و آن را خوب مزه مزه كنيد از قاشق كوچك استفاده كنيد و هيچ گاه منتظر نشويد احساس سيری به شما دست دهد هميشه قبل از سير شدن دست از غذا بكشيد .

 

منبع : movafaghbashi.com
659
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید