سالادهایی رنگی که حتما آنها را در برنامه غذایی خود قرار می دهید

کودکان خود را به خوردن سالاد ، این غذای سالم تشویق کنید ، البته این کار راحتی نیست . اما با استفاده از ترکیبات مناسب و مواد غذایی رنگی می توانید ذائقه آنها را به سمت سالاد سوق دهید.

  1. سالاد سیب زمینی گریل شده: شاید این سالاد کمی پر نشاسته به نظر برسد. اما مقوی و بسیار خوشمزه است. در ترکیب این سالاد خردل تند دیژون، تربچه قطعه قطعه شده ، پنیر آبی و کمی سرکه سیب وجود دارد.
  2. سالاد رنگین کمان بچه ها: در این سالاد از انواع فلفل های رنگی استفاده می شود.با آوردن این سالاد بر سر سفره یا میز غذا بچه ها با لذت آن را امتحان می کنند. این سالاد همچنین حاوی پیاز، هویج و کاهو نیز هست.
  3. سالاد کلم تعطیلات:این یک سالاد فوری و آسان است. کلم پیچ، دانه های انار شیرین، گردو و پنیر فتا از جمله ترکیبات این سالاد مقوی است.
  4. سالاد شاهی ، مارچوبه بوداده ، تربچه نازک با مرکبات که کمی سرکه به آن اضافه شده است و البته چند دانه بادام درختی: واقعا این سالاد باعث آب انداختن دهان همگان خواهد شد . مواد موجود در این سالاد ویتامین A و K مورد نیاز بدن را تامین می کند و البته حاوی ترکیبات ضد سرطان نیز هست.
  5. سالاد مرغ آسیایی: در ترکیب این سالاد کلم بنفش، زنجبیل تازه، فلفل قرمز و زرد و مرغ های تکه ای و پخته وجود دارد. علاوه بر موارد فوق کلم، هویج و نخود سبز بهاره نیز ترکیبات آن را تشکیل می دهند.

 

منبع : سلامت دیجیتال
803
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید