سه دلیلی که نشان می دهد آنتی بیوتیک بیشتر از اینکه مفید باشد ، مضراست:

حق با مادر شماست،گاهی باید اجازه داد تا بیماری خودش راه بهبود را پیداکند!

آنتی بیوتیک بسیار مفید و پرفایده است و می تواند باکتری های بد را نابود کند، از تکثیر آنها جلوگیری می کند و کمک می کند تا بدن با آنها مبارزه کند.

اما ممکن است بیماری شما ویروسی باشد و در این زمان آنتی بیوتیک نه تنها مفید نیست ،بلکه آسیبهای جدی را نیز به بدن شما وارد می کند. عفونت های باکتریایی اغلب شامل : پنومونی، عفونت های شدید ویروسی، عفونت گوش و گلودردهای استرپتوکوکی می باشد. مواردی چون سرماخوردگی های رایج و برونشیت های مزمن در صورت نیاز و با صلاحدید پزشک باید مصرف شود.

  • روده های شما هرگز شما را نمی بخشند:

مطالعات نشان می دهند که افرادی که در طی 5 سال 3 دوره درمانی با آنتی بیوتیک داشته اند ، 1/5 برابر بیشتر در معرض سندروم روده تحریک پذیر هستند. مصرف زیاد آنتی بیوتیک سبب نابودی باکتر های خوب و بد می شوند.

  • اضافه وزن های آتی شما را کلافه می کند:

آنتی بیوتیک تنها از طریق دارو به بدن نمی رسد بلکه در گوشت گاو و مرغ نیز آنتی بیوتیک ها وجود دارد. یافته های مطالعه منتشر شده در International Journal of Obesity نشان می دهد که مصرف آنتی بیوتیک در دوران کودکی نه تنها بر اضافه وزن کودکان تاثیر می گذارد ، بلکه اضافه وزن های دوران جوانی و بالاتر را نیز سبب می شوند.

همچنین مصرف آنتی بیوتیک با بیماری دیابت نوع 2 نیز ارتباط مستقیم دارد. مطالعات نشان داده افرادی که 5 دروه درمانی مصرف آنتی بیوتیکی داشته اند 53% بیشتر در معرض بیماری قرار دارند.

  • حتما شنیده اید که می گویند بین روده و مغز ارتباط وجود دارد:

وقتی آنتی بیوتیک فلور باکتریایی روده را برهم می زند این کار بر روی فکر و ذهن شما نیز اثر خواهد گذاشت. بر اساس نتیجه مطالعه چاپ شده در مجله Journal of Clinical Psychology ، مصرف حتی یک دوره آنتی بیوتیک می تواند ریسک ابتلا به افسردگی و اضطراب را بالا ببرد.

مطالعات نشان داده است افرادی که 5 دروه جداگانه مصرف درمانی آنتی بیوتیک داشته اند ،50% بیشتر در معرض ابتلا افسردگی و اضطراب قرار می گیرند.

منبع : سلامت دیجیتال
708
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید