معنی رویاهای شما

رویاها و خواب ها تنها بخشی از خواب شبانه و یا سرگردانی های ذهنی نیستند ، بلکه آنها بخشی مهم در فرایند و عملکرد مغز هستند.

ما خواب می بینیم پس می توانیم فکر خود را سازمان دهی کنیم، احساس کنیم و آنچه را که در خواب دیده ایم به یاد آوریم.

خواب دیدن در زمانی از خواب اتفاق می افتد که چشم حرکت سریع دارد . محققان اخیرا دریافته اند که ذهن در کل چرخه خواب حساس و در بهبود حافظه فعال عمل می کند. رویاهایی که در نیمه شب برای هر فرد اتفاق می افتد ممکن است مبهم و اسرار آمیز باشد.

اما با توجه به سرنخ های به دست آمده از تحقیقات ، خواب و رویاها می توانند اطلاعات ارزشمندی را درباره بینش و افکار و احساسات عمیق و درونی انسان ، فاش کنند.

  • افتادن در خواب به این معناست که شما نگران از دست دادن کنترل زندگی خود و یا ترس از دست دادن چیزی یا کسی هستید. نویسنده کتاب Dream On It می گوید: شاید افتادن در خواب به معنی این باشد که شما در زندگی از حمایت کافی برخوردار نیستید. او می گوید از خواب و رویای خود نترسید و به درستی با آن روبرو شوید.
  • پرواز کردن در خواب به این معناست که شما جاه طلب و خود شکوفا هستید. شاید پاسخ به این سوال باشد که شما می خواهید تا کجا بروید؟ و یا این سوال که شما از زندگی چه می خواهید؟
  • اگر درخواب دیدید که در ملا عام برهنه هستید ، نماد ترس از یک آبرو ریزی و یا تحقیر است.
  • برای بسیاری اتفاق می افتد که پس از گذشت سالها از روزهای دانش آموزی ، خواب بازگشت به مدرسه را می بینند.این برمی گردد به شغل و موقعیت اجتماعی شما. یعنی شما رضایت کافی از موقعیت فعلی خود ندارید.
  • دیدن آب در خواب نشانه چگونگی در جریان زندگی قرار گرفتن شماست. مثلا اگر ببینید درحال غرق شدن هستید یعنی نگران از دست دادن چیزی در زندگی خود هستید.
  • افتادن دندان در خواب از خواب هایی است که برای برخی نگرانی تعبیر و حقیقت یافتن آن را به دنبال دارد. این خواب شاید نشانه ترس افراد از گذر عمر و افزایش سن آنها باشد. برخی کارشناسان می گویند این نوع خواب ها نشان از مشکلات فردی در برقراری روابط اجتماعی دارد ، مثلا فرد نمی تواند درباره موضوعی در برابر جمع صحبت کند.
  • از دست دادن عزیزی ، یا کسی ، برای همه دردناک است . حتی اگر در خواب باشد. این خواب به معنای این است که فرد خواب بیننده در برابر تغییری مقاومت می کند.
  • ریزش مو درخواب به این تعبیر بر می گردد که شما در باره کسی یا چیزی اشتباه فکر می کنید.

 

 

منبع : سلامت دیجیتال
684
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید