نکاتی که قد شما درباره سلامتی شما می گوید:

اگر قد کوتاه باشد:

11-2

  • احتمال بروز سرطان در افراد کوتاه قد کمتر است. سرطان هایی مثل سرطان ملانوم، تیروئید، کلیه، پستان، روده بزرگ و راست روده با قد افراد ارتباط مستقیم دارد. پس از انجام سه مطالعه این نتیجه حاصل شد که زنانی که 177 سانتی متر قد دارند به میزان 30 تا 40% کمتر در معرض ریسک این سرطان ها قرار دارند نسبت به زنانی که قدی معادل 155 سانتی متر داشته اند. زنانی که قد بلندتر دارند دارای ارگان های بزرگتر و سلول های بیشتری هستند، پس شانس موتاسیون در آنها بیشتر می شود. این شاید به این دلیل است که هورمون ها و فاکتورهای رشد که بر روی قد اثر می گذارند از ریسک فاکتورهای بروز سرطان نیز هستند.
  • احتمال ایجاد لخته های خون کاهش می باید. اگر قد فردی 155 سانتی متر باشد و وزن مناسب و متعادل هم داشته باشد، سه برابر کمتر در معرض ابتلا به این عارضه است. زنان قد بلند با وزن مناسب و متعادل ، ریسک ابتلای آنها به لخته های خونی افزایش ندارد.
  • مطالعه اخیر در تایلند نشان داده زنانی که 155 سانتی متر و یا قد کمی بلندتر دارند کمتر ممکن است مجبور شوند به روش سزارین کودک خود را به دنیا آورند.

اگر قد بلند باشد:

  • قلب شما سالم تر است. مطالعه چاپ شده در مجله New England Journal of Medicine می گوید زنانی که 172 سانتی متر قد دارند 28% کمتر در معرض بیماری های قلبی هستند ، نسبت به آنهایی که قدی معادل 160 سانتی متر دارند. البته این نتایج مربوط به زنانی است که سیگار نمی کشند و الکل هم مصرف نمی کنند و رژیم غذایی مناسبی هم دارند.
  • ذهن شما فعال تر و قوی تر عمل می کند. زنانی که 170 سانتی متر قد دارند به میزان 50% کمتر بدلیل زوال عقل جان خود را از دست می دهند نسبت به آنها که 155 سانتی متر قد دارند.
  • دوران بارداری و وضع حمل بهتری دارید. مادرانی که 172 سانتی متر قد دارند دربرابر آنها که 157 سانتی متر قد دارند 18 تا 59% کمتر امکان دارد که به دیابت دوران بارداری مبتلا شوند. این مطالعه بر روی 22000 زن باردار در City University of New York انجام شده است. محققان نمی دانند چرا ، اما حدس می زنند که شاید ژن مرتبط با قد بر تولرانس گلوکز موثر باشد.
منبع : سلامت دیجیتال
1029
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید