پوستی زیبا با استفاده از روش های طبیعی

  • تکنیک بخار و سرما:

الف – صورت خود را درمقابل ظرفی آب در حال بخار قرار دهید.

با جوش شیرین صورت مرطوب خود را ماساژ دهید تا جوش های سرسیاه از بین برود و یا می توانید جو را با عسل و کمی آب لیموترش تازه مخلوط کنید و ماسک طبیعی تهیه کنید تا سلول های مرده پوست را بردارد.

با آب سرد صورت خود را بشوئید.

ب- یک تی بگ چای سبز را درون آب درحال جوش بیندازید، چند ورق خیار، چند قطره آب لیمو ترش تازه و چند قطره شیر به آن اضافه کنید.

روغن هسته زردآلویی که به روش سرد تهیه شده است را روی پوست خود بمالید و صورت خود را به مدت چند دقیقه در مقابل بخارات آن قرار دهید .این روغن سبب می شود تا عوامل مغذی کاملا جذب پوست شما شوند.

شما می توانید به جای روغن هسته زردآلو می توانید از روغن دانه آفتابگردان جوانه زده و یا گل گاوزبان و یا آرگون استفاده کرد و یا می توان همه این روغن ها را باهم مخلوط کرد و از مجموع خواص آنها بهره گرفت.

670px-Get-Naturally-Beautiful-Skin-Step-1

  • تغذیه سالم:

این بخش شامل تغذیه خودتان که سلامت پوست شما را به همراه دارد و آنچه از مواد مغذی که باید از طریق غیر خوراکی به پوست شما برسد.

-آب فراوان و چای کم رنگ بنوشید. از غلات کامل استفاده کنید. مواد غذایی پرفیبر مصرف کنید تا سموم بدن را جذب و دفع کنند. میوه و سبزی های ارگانیک را به مقدار فراوان استفاده کنید.

-مکمل های غذایی مناسب برای پوست و مو استفاده کنید. روغن ماهی را فراموش نکنید.

  • از محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب و آبرسان پوست استفاده کنید. سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که گیاهی باشند.

670px-Get-Naturally-Beautiful-Skin-Step-2

  • ورزش:

تمرینات ورزشی سبب می شوند تا اکسیژن و هوای کافی به پوست شما برسد و جریان خون بهتر در بدن به شما کمک می کند تا پوست شما شاداب و شفاف به نظر برسد. اگر 40-30 دقیقه ورزش کنید، سطح اندورفین در خون شما بالا می رود که همین سبب می شود که پوست شما جذاب و شاداب به نظر برسد.

تمرینات ورزشی به شما کمک می کند تا بر استرس غلبه کنید و همین یعنی دوری از آکنه و چروک پوست. سعی کنید تمرینات ورزشی را در هوای آزاد و به همراه دوستانتان انجام دهید.

670px-Get-Naturally-Beautiful-Skin-Step-11

 

منبع : سلامت دیجیتال
687
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید