چرا بعد از ازدواج چاق شده‌اید؟

اگر ازدواج، تاثیر مثبت روی سلامتی و طول عمر دارد، پس چرا زوج‌های جوان بعد از ازدواج چاق می‌شوند؟ مشکل از سبک زندگی آنهاست. براساس تحقیقاتی که روی نُه کشور اروپایی صورت گرفته، محققان دریافتند افراد متاهل، به‌طور میانگین بهتر از مجردها غذا می‌خورند اما به میزان قابل توجهی وزن اضافه کرده و کمتر ورزش می‌کنند. دراین مطالعه معلوم شد مردهای متاهل بیشتر از مجردها محصولات ارگانیک و سالم می‌خرند. مردها در روابط طولانی مدت، درخورد و خوراکشان هشیارترند و درنتیجه تغذیه سالم‌تری دارند.

اما این بدان معنی نیست که سالم‌ترند! تحقیقات نشان داد مردهای متاهل نسبت به مردهای مجرد، کمتر ورزش می‌کنند. این تیم تحقیقاتی، رابطه میان وضعیت تاهل و شاخص توده بدنی را مورد بررسی و مقایسه قرار دادند. بالا بودن شاخص توده بدنی می‌تواند عاملی ریسک پذیر برای بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی و عروقی باشد. نتایج به دست آمده از این نُه کشور نشان داد همسران نسبت به مجردها، شاخص توده بدنی بالاتری دارند.

عوامل اجتماعی می‌توانند سلامتی را تحت تاثیر قرار دهند، به این ترتیب اقدام به ازدواج و تغییرات خاص رفتاری در این زمینه، ارتباط مستقیم با تغذیه و وزن بدن دارد. غیر از مطالعه روی افراد متاهل، محققان تحلیل‌های دیگری هم روی همخانه‌ها انجام دادند. این اشخاص اعلام کردند که بیشتر محصولات محلی و فرآوری نشده می‌خرند تا غذاهای آماده. نتایج نشان داد آن‌طور که پیش از این تصور می‌شد، زوج‌ها لزوما در هر زمینه‌ای سالم‌تر از بقیه نیستند

 

 

منبع : alamto.com
549
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید