چرا جوانان چاق از مصرف مکمل ویتامین د خودداری می کنند؟

جوانان چاق گمان می کنند اگر این مکمل را مصرف کنند دچار عوارض جانبی آن می شوند ، اما تحقیقات در Mayo Clinic نشان داده است که مصرف این مکمل در مورد ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی ، دیابت و چاقی کاری انجام نمی دهد و حتی ممکن است سبب افزایش کلسترول در آنها نیز بشود.

Dr. Seema Kumar می گوید بسیار متعجب شده است که متوجه این امر شده اند. او همچنین می گوید که تایید نمی کند که مصرف مکمل ویتامین د بد است ، اما میدانیم که اغلب جوانان چاق کمبود ویتامین د دارند.

در حالت طبیعی این ویتامین به جذب کلسیم که مهمترین ماده برای استخوان هاست کمک می کند. طبق مطالعات انجام شده ویتامین د موجب کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش کلسترول و به عضلات که از مغز به قسمت های مختلف بدن حرکت می کنند از طریق تسهیل ارتباط بین سلول های عصبی کمک می کند .

آمار نشان داده است که 20% افراد بین 12 تا 19 سال در آمریکا چاق هستند و این به دوران کودکی و برنامه غذایی آنها در سنین کمتر ارتباط پیدا می کند.

از آ نجایی که ارتباط مستقیم بین کلسترول و ویتامین د در انجام برخی از فعالیتهای طبیعی بدن و سلول ها وجود دارد، بنابراین اهمیت بیش از پیش رژیم غذایی مناسب از سالهای آغازین زندگی خود را نشان می دهد .

انجمن غذا و تغذیه جهانی توصیه می کند که افراد بین سالهای 1 تا 18 سال باید 600 IU در روز از مکمل ویتامین د استفاده کنند.

 

منبع : سلامت دیجیتال
680
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید