چطور می توان خوش بین تر بود؟

محققان علم روانشناسی می گویند: افرادی که خوش بین هستند راحت تر می توانند با شرایط کنار بیایند.

طبق مطالعه اخیر محققان در University of Pittsburgh زنانی که افکار مثبت دارند 30% کمتر از سایر زنان به بیماری های قلبی – عروقی مبتلا می شوند .

همچنین مطالعه محققان University of Michigan نشان می دهد که افراد خوش بین کمتر به عارضه سکته قلبی دچار می شوند و ناتوانی در آنها کمتر است و البته طول عمر بالاتری دارند.

اگر شما فرد بدبینی هستید همین حالا طرز فکر خود را تغییر دهید.

خوش بینی یک خصلت اکتسابی است و شما با تغییر رفتارهای خود و شیوه فکری خود می توانید یک فرد خوش بین باشید.محققان روان شناسی می گویند : این یک مهارت است و شما می توانید یاد گرفته و به خود تعلیم دهید که خوش بین و مثبت اندیش باشید.

محققان دانشگاه Kent در انگلستان می گویند: شما می توانید چارچوب ذهنی خود را تغییر دهید و به جای دیدن نیمه خالی لیوان نیمه پرآن راببینید و به این ترتیب در پایان روز احساس رضایت داشته باشید.

به یاد داشته باشید شکست و عدم موفقیت یک موهبت است تا شما راه های بهتری را پیداکنید.

نویسنده مقاله Self-Destructive Behavior Change Your Brain to Break Bad Habits, Overcome Addictions, Conquer می گوید ذهن خود را آرام کنید. زمانی که کاری خوب پیش نمی رود خود را نبازید و افکار منفی را به ذهن خود راه ندهید. به گل ها نگاه کنید، تمرینات ورزشی آرامش بخش انجام دهید، بستنی بخورید و … هرکاری که به شما کمک می کند از آن فضای منفی خارج شوید.

مطمئن باشید چیزهای زیادی وجود دارند که شما را شاد و خوش بین به زندگی می کنند، کافی است لیستی از اتفاقات شاد و مثبت زندگی خود تهیه کنید .آنگاه خواهید دید که تا کنون اشتباه فکر کرده اید.

پزشکان روان شناس می گویند : اگر سه روز متوالی این لیست را بنویسید تغییرات مهمی را در شیوه نگرش خود به مسائل خواهید دید.

منبع : سلامت دیجیتال
555
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید