چند استفاده شگفت آور از شکر

هیچ چیزی مثل توت تازه نیست اما شما می توانید برای استفاده از توت در انواع دسرها با این فرمول آنها را تازه تر نگه دارید. برای داشتن توت های خیسانده شده یک قاشق چایخوری شکر و یک برش لیمو ترش را به ازای هر فنجان توت بکار ببرید.

1- لایه بردار موز و شکر بسازید
زمانیکه موزهای خانه تان به مرحله ای رسیدند که دیگر قابل خوردن نبودند می توانند به عنوان یک ماسک آرایشی مورد استفاده قرار گیرند. موز یک مرطوب کننده طبیعی است و می تواند با کمک شکر یک لایه بردار موثر باشد. یک موز رسیده را با سه قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلطو کنید (آنها را با همزن برقی نزنید)فقط در حدیکه با هم مخلوط شوند. سپس روی پوست تان بمالید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم صورت تان را بشوئید.

2- مبارزه با کرم های باغچه
آیا باغچه تان دارای کرم های خاکی است؟اگر گیاهان باغچه شما از ریشه دچار کرم خوردگی می شوند 5 پوند شکر را هر روز به چهار گوشه باغچه بپاشید. شکر به میکروارگانیسم ها غذا می رساند بنابراین باغچه شما تغذیه شده و جا برای کرم خاکی نمی گذارد.

3- زنبورهای عسل
با جوشاندن آب و شکر یک شربت طبیعی و ساده اماده کنید و آن را داخل یک پارچ در فضای آزاد بگذارید تا زنبورها را به خود جذب کند. آنها تغذیه شده از جای خود بلند می شوند؛ کار بعدی که می خواهید با آنها بکنید بستگی به خودتان دارد.

4- یک مسافرخانه برای جانوران موذی بسازید.
کمی شکر را با کمی بکینگ پودر مخلوط کرده و در نواحی مورد هجوم جانوران موذی  بگذارید.شکر جانوران موذی را به خود جذب کرده وبکینگ پودر آنها را منهدم می کند. این کار را هر چند وقت یکبار امتحان کنید تا به کلی از شر جانوران موذی خلاص شوید.

5- تغذیه پروانه ها
متیو تکولسکای نویسنده پروانه های باغچه در مورد تغذیه پروانه ها این فرمول را کشف کرده است
1 پوند شکر
1 تا 2 فنجان ماء الشعیر مانده
3 موز بسیار رسیده
1 فنجان شربت شیره قند
1 فنجان آب میوه

تمام مواد بالا را خوب با هم مخلوط کرده و روی تنه درختان ، فنس های باغچه ، سنگ ها یا کنده های درخت در باغچه بمالید. می توانید یک اسفنج را در این شربت آغشته کرده و به تنه درخت وصل کنید.

6- تمیز کردن چرخ ها
دانه های قهوه و ادویه می تواند روغن موجود در چاشنی را جمع آوری کند اما شکر می تواند با جذب آنها را تمیز کند. 4/1 شکر را به چرخ دنده ها بزنید و 2-3 دقیقه با چرخ کار کنیدو تمامی آلودگی ها از چرخ تمیز خواهند شد.

7- تمیز کردن لکه های چمن
کمی آب گرم و شکر را برای تمیز کردن لباس هایی که به چمن آغشته شده و لکه دار شده بکار ببرید بگذارید یک ساعت لباس در آن بماند سپس همانطور که همیشه لباس ها را می شوئید آن را نیز بشوئید. لکه به خوبی پاک خواهد شد.

7- کیک ها را تازه نگه دارید
اگر شما کیک را در کابینت یا یخچال نگهداری می کنید می توانید با چند دانه قند آن را به مدت طولانی تری نگهداری کنید.

8- تازه نگه داشتن انواع شیرینی جات

9- جلوگیری از کپک زدن پنیر
با افزودن چند دانه قند یا مقداری شکر به ظرف پنیر آنها را از کپک زدن نجات دهید.

10- تبدیل توت ها
هیچ چیزی مثل توت تازه نیست اما شما می توانید برای استفاده از توت در انواع دسرها با این فرمول آنها را تازه تر نگه دارید. برای داشتن توت های خیسانده شده یک قاشق چایخوری شکر و یک برش لیمو ترش را به ازای هر فنجان توت بکار ببرید. بگذارید 30 دقیقه این مواد با هم بجوشد. سپس به تنهایی سور کنید می توانید با بستنی آن را سرو کرده یا با خامه غلیظ آن را میل کنید می توانید آن را روی انواع کیک بگذارید یا روی نان پودینگ ؛ بستگی به میل خودتان دارد.

11- وانیلی کردن شکر
کمی وانیل را در یک پارچ پر از شکر بیندازید بگذارید یک هفته بماند سپس شما شکر وانیلی خواهید داشت.

12- نوشیدنی های یخی شیرین
فصل قهوه سرد!نوشیدنی های کوکتل! می توانید شربت ساده ای با افزودن شکر به انواع نوشیدنی های تان داشته باشید. یک فنجان شکر را با یک فنجان آب در یک قابلمه سس خوری کوچک مخلوط کنید.بگذارید شکر و آب حل شده و جوش بیایند سپس سه دقیقه با حرارت ملایم بجوشد تا خوب در هم حل شوند. سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خوب خنک شود. آن را در یک پارچ تمیز در یخچال بگذارید.

منبع : ileev.com
588
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید