چگونه اتاق نشیمن را طراحی و تزیین کنیم

 

  • تعیین کنید که از اتاق نشیمن تان چه استفاده ای می خواهید بکنید. برخی کاربردهای آن عبارتند از سرگرمی، بازی های خانوادگی، مطالعه و تماشای تلویزیون. اگر اغلب برنامه ای برای سرگرمی دارید، تعداد مهمانان تان را تعیین کنید تا مطمئن شوید که فضا و صندلی کافی دارید. اگر زیاد برنامه ای برای مهمانی ندارید، اتاق نشیمن می تواند بیشتر فضایی گرم و صمیمی برای جمع شدن خانواده دور هم باشد. اطمینان حاصل کنید که وسایل کافی برای فعالیت های مختلفی که می خواهید در اتاق نشیمن انجام دهید وجود دارد.
  • برای فضایتان طرح ریزی کنید. اگر اتاق نشیمن تان شکل غیر معمولی دارد یا خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است، ایده های مرسوم برای تزیین و چیدمان وسایل ممکن است کاربردی برای آن کاربردی نداشته باشد. برای اتاق نشیمن کوچک تر از وسایل جمع و جورتر استفاده کنید. حتی اگرمجبور به تغییر وسایل یا استفاده از مبلمان غیر متعارف شدید، برای یک اتاق نشیمن بزرگ وسایل سایز بزرگ بخرید. وسایل را در اتاق منظم بچینید و راحت آن ها را حرکت دهید.
  • مکانی را برای گفتگو درست کنید. مبل های تخت و صندلی ها را کنار هم قرار دهید تا همه بتوانند به راحتی با هم صحبت کنند. باید مبل ها را طوری بچینید که مرتب باشند و بقیه بتوانند از اطراف آن ها رد شوند و مجبور نباشند از وسط قسمتی که برای گفتگو درست کرده اید عبور کنند.
  • نقطه کانونی اتاق نشیمن را پیدا کنید. در بعضی اتاق ها این نقطه یکی از ویژگی های معماری آن، مانند یک پنجره یا شومینه است و در بعضی دیگر می تواند یک مبل بزرگ، اثر هنری یا چیزهای تزیینی که به دیوار آویزان کرده اید باشد. اگر تلویزیون نقطه کانونی اتاق نشیمن شماست، آن را روی یک میز جذاب قرار دهید یا وقتی که خاموش است جلوی آن یک آیینه یا تصویر هنری قرار دهید. اتاق را باید طوری طراحی کنید که فقط یک نقطه کانونی داشته باشد.
  • در مورد تشریفات اتاق تصمیم بگیرید. یک اتاق رسمی مبلمان و وسایل سنتی و آنتیک و سطوح براق می خواهد، اما در یک اتاق غیر رسمی می توانید از پارچه های ساده و هر دکوراسیونی که می خواهید استفاده کنید.
  • یک تم یا سبک انتخاب کنید. نمونه هایی از سبک شامل ساحل، مدرن، آسیایی و روستایی و تم های خاص مانند درست کردن اتاق به شکل یک دوره خاص تاریخی است. رنگ های انتخابی، پارچه ها، وسایل و آثار هنری ای که انتخاب می کنید بستگی به سبک کلی طراحی دارد.
  • در اتاق تقارن ایجاد کنید. برای این کار از لوازم و دکوراسیون جفت -که شامل صندلی ها، چراغ ها و آثار هنری هم می شود- استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که ایده های دکوری را دوست دارید. “قوانین” مشخصی وجود دارد که مردم وقتی می خواهند چگونگی طراحی یک اتاق نشیمن را بیاموزند، باید از آن ها پیروی کنند. در حالی که لازم است از برخی از این راهنمایی ها استفاده کنیم تا فضایی داشته باشیم که همه از آن خوششان بیاید و مهمانان در آن راحت باشند، باید جذاب بودن آن برای صاحب خانه و اعضای خانواده را هم در نظر بگیریم.

منبع : phow.ir
622
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید