چگونه سخن بگوییم


چگونه سخن بگوییم. قشنگ ترین جمله ای که من تا حالا شنیدم در رابطه با صحبت کردن مربوط میشه به امرسون که میگه : انسان با کلمات دنیا را اداره میکند. شما می‌بینید که رهبرها چه از گذشته تا به امروز با کلماتشون با سخنرانی هاشون با سخنوری هاشون تئنستن جهان رو اداره بکنن. شما هم اگر بدونید که چطور صحبت بکنید منظور سخنرانی نی کردن نیست اگر شما بدونید در جامعه در خانواده چطور سخن بگویید بدون شک به موفقیت خواهید رسید چونکه درست سخن گفتن یک اصل بزرگ و مهم در دنیای موفقیت هست.

اولین قدم: خوب گوش دادن. این جمله خیلی قدیمی هست ولی واقعیت این هست که ما دو گوش داریم و یک دهن پس معنی اش این است که بیشتر گوش بدیم. بیشتر گوش بدین تا اینکه بخواین بیشتر صحبت بکنید دلیل نداره که بخواین پرحرفی بکنید خدای ناکرده و یا بخواین طوری برخورد بکنین دیگران از شما فرار بکنن و بگن فلانی پر حرف هست.

قدم دوم: در رابطه با همه چیز اضحار نظر نکنید دلیل نداره مه شما در باره همه چیز بدونید و اگر چیزی رو نمیدونید بگین اطلاع ندارم. حتما نباید همه علم ها رو بلد باشین و از همه چیز بخواین سر در بیارین.

قدم سوم: لبخند داشته باشین. لبخند داشتن باعث میشه صحبت کردن با شما دلنشین بشه و مخاطب شما دوست داشته باشه با شما صحبت بکنه.

قدم چهارم: انتقاد پذیر بودن. اگر کسی از شما انتقاد کرد خیلی ارام باشید و به حرفاش گوش بدین………………….

منبع : movafaghbashi.com
373
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید