کشف جدید برای رفع مشکلات افرادی که دچار سکته مغزی شده اند

افرادی که دچار سکته مغزی می شوند همواره با مشکلات عدیده ای از جمله فلجی برخی اعضاء مانند دست ، دست و پنجه نرم می کنند و گاه درمان های طولانی مدت هم نمی تواند سلامتی را به آنها برگرداند و یا تاحدی به انجام کارهای معمول کمک کند.

اما با تلاش محققان باب جدیدی در درمان این بیماران باز شده که در کاهش یکی از عوارض سکته های مغزی یعنی فلج ناقص بازو می تواند نقش مهمی داشته باشد.

محققان دریافتند که فرستادن پالس های قوی magnetic energy به مغز که تحت عنوان transcranial magnetic stimulation (TMS) خوانده می شود ، می تواند قسمت آسیب دیده را شناسایی کند و آن قسمت از مغز که آسیب ندیده را به حرکت بازو تحریک کند.

محققان می گویند این روش درمان به طور کامل مشکل را رفع نمی کند اما تا حد زیادی حرکت دست و بازو را ممکن می کند. این یافته نتایج تحقیق دانشمندان در University Medical Center in Washington است .

آمارها نشان می دهد که سکته مغزی سالانه جان 13000نفر را در آمریکا می گیرد. محققان این مطالعه می گویند روش درمانی TMS بر روی افرادی که دچار صدمات شدیدتر فلجی ناشی از سکته مغزی شده اند بهتر تاثیر می گذارد تا آنها که دچار عوارض ملایم تری هستند.

منبع : سلامت دیجیتال
602
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید