۸ موضوعی که هرگز نباید به رئیستان بگویید

نوع ارتباط شما با رئیستان اهمیت زیادی دارد ، اگر خواهان موفقیت هستید نکات زیر را به خاطر بسپارید

۱- نمی‌دانم چطور این کار را انجام دهم.

ایریانا برانو، مدیر اجرائی و متخصص کسب‌وکار می‌گوید، این جمله عدم قدرت، خلاقیت و حرفه‌ای‌گری را نشان می‌دهد. کاملا درست است که همه‌ی ما نحوه‌ی انجام برخی از کارها را نمی‌دانیم! اما به زبان آوردن آن دال بر ناتوانی است. از آنجایی که حل مشکلات یک مهارت ارزشمند است، ابتدا خودتان تلاش کنید تا راه حلی برای آن بیابید، سپس طلب کمک نمائید.

۲- به تازگی خانه خریده‌ام، بنابراین به اضافه حقوق نیاز دارم.

رابین رایان، مربی مهارت می‌گوید: این تقاضا مطلقا هیچ ارتباطی به شایستگی‌های حرفه‌ایی شما ندارد، مطلقا هیچ ارتباطی با کیفیت عملکردهای شما نیز ندارد.. هر چند که درست است و اضافه حقوق می‌تواند کمک کننده باشد! اما به نحوه‌ی تصمیم‌گیری کارفرمایان برای اعطای پاداش ارتباطی ندارد. حقوق و ترفیع براساس عملکرد شما در شرکت رقم می‌خورد، پس مطمئن شوید که در حین مذاکرات توانایی‌ها و هنر‌های خود را به نسبت نیاز‌هایتان برجسته کرده‌اید.

۳- از آنجایی که همه را از کار اخراج کردید، من دو برابر کار می‌کنم.

رایان می‌گوید، به‌خاطر داشته باشید که شما تنها فردی نیستید که تحت تاثیر اخراج‌ها یا تغییرات قرار گرفته است. به احتمال زیاد همه‌ی افراد تیم‌های کوچکتر دچار استرس هستند، بنابراین اگر می‌خواهید این پیغام را به رئیستان منتقل کنید، از روشی مثبت کمک بگیرید. با کمک رئیستان فهرستی از کارهایی که اولویت دارند تهیه کنید، همین امر به‌طور خودکار موجب می‌شود تا رئیستان زیرچشمی به حجم کارهایی که شما انجام می‌دهید، نگاهی بیاندازد.

۴- بقیه نیز چنین حسی دارند.

گرچه ممکن است اینطور تصور کنید که هرچه تعداد بیشتر باشد، شانس نیز بیشتر است، اما رئیستان این طور فکر نمی‌کند. رایان می‌گوید، شایعات بدترین مخمصه‌های ممکن هستند. زیرا باعث می‌شود آن‌ها احساس کنند که شما در مقابلشان جبهه گرفته‌اید.

صحبت با رییس

۵- روش شما با شیوه‌ی رئیس قبلی متفاوت است.

رایان می‌گوید، از گفتن این جمله در هر شرایطی بپرهیزید. او می‌گوید که رئیس جدید این‌طور احساس می‌کند که شما در گذشته مانده‌اید. در واقع حس خواهد کرد که منعطف یا تطبیق‌پذیر نیستید. درنتیجه، ممکن است وظایف خود را به‌خوبی انجام ندهید یا وارد پرو‌ژه‌های جدید نشوید، زیرا قادر به پذیرش تغییرات جدید نیستید. درعوض رایان پیشنهاد می‌کند، برایش توضیح دهید که به نظرتان سیستم جدید است و پیش رفتن کارها مطابق میل رئیس جدید مستلزم زمان است. رایان معتقد است، در نهایت، رئیستان تحت تاثیر قرار می‌گیرد، چه ترفیع پیدا کنید، چه در ارزیابی‌ها موفق شناخته شوید یا کار خود را حفظ کنید.

۶- برای انجام این کار وقت ندارم.

بارانو می‌گوید: با گفتن آنچه نمی‌توانید انجام دهید، خودتان را در موقعیت فردی که دچار کمبودی است، قرار می‌دهید. خیلی بهتر است که در موقعیت “می‌توانم‌ها” قرار بگیرید. اگر احساس می‌کنید حجم کارهایتان زیاد است، در صورت تمایل آزادانه درخواست سمت جدیدی نمائید یا ابتدا به ساکن بر اولویت‌هایتان متمرکز شوید، بنابراین درباره‌ی انجام همه کارها در یک زمان دچار استرس نخواهید شد.

۷- من در طول روز نسبت به دیگران خیلی بیشتر کار می‌کنم.

ممکن است شما وسوسه شوید تا این جمله را در طول بررسی عملکرد افراد از سوی رئیستان به زبان آورید، اما بیان این مطلب موجب ارزشمندی شما نخواهد شد. به گفته بارانو، به هیچ عنوان دو نفر کاملا شبیه به یکدیگر نیستند، بنابراین مقایسه‌ی خودتان با جین کاملا اشتباه است. شما از تمام متغیرهایی که بین شما و جین تفاوت ایجاد می‌کند، آگاهی ندارید. شما نمی‌توانید بگویید که دقیقا شبیه به کسی دیگر هستید، پس دستاوردهای ما باید یکسان باشد. بهتر آن است که روی ارزش‌های خودتان و میزان اشتیاقتان برای اداره‌ی همکاری با این شرکت متمرکز شوید.

۸ متاسفم، اما امیدوارم امسال ۱۰٪ افزایش حقوق داشته باشم.

بارانو می‌گوید، عذرخواهی باید برای زمانی باشد که کار اشتباهی انجام می‌دهید. درخواست برای حقوق بیشتر اشتباه نیست، به عنوان یک حرفه‌ای، بیان چنین خواسته‌ایی حق و مسولیت شماست. اما بدون عذرخواهی. برای مذاکره درمورد حقوقتان از جملات ماهرانه‌تری بهره ببرید.

 

منبع : www.realsimple.com
517
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید