انتخاب بهترین رایحه برای خانه

عطر مناسب خانه‌تان را مطابق با حال و هوای هر اتاق انتخاب کنید.

علاقه‌مندان به فنگ شویی اعتقاد دارند که شما می‌توانید سطح انرژی یک اتاق را با تغییر دکوراسیون و حال و هوای آن، تغییر دهید. یک راه ساده و کم خرج برای تغییر حال و هوای بخش‌های مختلف خانه، آروماتراپی یا رایحه درمانی است. شما می‌توانید با یاد گرفتن اصول ساده این دانش جدید، فضای نشاط آور و متناسبی را در خانه خود ایجاد کنید.

آروماتراپی رایحه درمانی
بسیاری از تجربه‌های ما آمیخته بو عطرها و رایحه‌هاست. حس بویایی نقش مهمی در توانایی ما برای تشخیص طعم دارد. برای همین هم آروماتراپی می‌تواند در تغییر خلق و خوی شما بسیار تاثیرگذار باشد. راه‌های ساده‌ای برای آروماتراپی در خانه وجود دارد؛ اما مهمتر از آن، این است که بدانید کدام عطر و رایحه را در کدام بخش از خانه به کار بگیرید. شاید عطر پیازداغ در آشپزخانه حس خوبی به شما بدهد، اما طبیعی است که استشمام آن در اتاق خواب، می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای شما باشد. البته در هنگام انتخاب رایحه‌ها، علاوه بر اصول پایه‌ای به خلق و خو و به اصطلاح مود اعضای خانواده در همان زمان توجه داشته باشید.

 

آشپزخانه

رایحه درمانی آروماتراپی
آشپزخانه، یکی از رمزآلودترین بخش‌های خانه است. اگر شما وقت زیادی را در آشپزخانه سپری می‌کنید، حتما دوست ندارید که همیشه بوی روغن سرخ شده و گاهی هم غذاهای سوخته را تحمل کنید!
شاید عطر میوه‌ها و مرکبات تازه بتواند تا حدی حال و هوای آشپزخانه شما را تلطیف کند. عطر و بوی مرکباتی مانند لیمو و یا پرتقال حس روشنایی و شادابی را به شما منتقل می‌کند. بوی تند دارچین هم در زمستان می‌تواند حس آشپزخانه شما را گرم و صمیمی کند.

 

اتاق خواب

آروماتراپی رایحه درمانی
طبیعی است که بر اساس یک قرارداد نانوشته، انتظار دارید اتاق خواب، آرامش‌بخش‌ترین حال و هوا را به شما بدهد. پس طبیعی است که باید از بوهای لطیف و آرام‌بخش کمک بگیرید.
برای داشتن یک اتاق خواب آرام و تا حدی رمانیتک می‌توانید از رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس، وانیل، گل یاس، گل مریم یا گل شب‌بو و بابونه کمک بگیرید. رایحه بابونه و اسطوخودوس استرس را از شما دور می‌کند و خواب آرام و بی‌نظیری را برایتان به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید در اتاق خوابتان دراز بکشید و کتاب بخوانید، دارچین به شما پیشنهاد می‌کند که در کنار تخت‌تان از گل تازه سنبل یا شمع‌هایی که عطر سنبل دارند استفاده کنید. این بوی قوی به راحتی شما را بیدار و در عین حال آرام نگه می‌دارد.

 

حمام

آروماتراپی رایحه درمانی
بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که در حمام، با کمی باز گذاشتن دریچه هواکش، از عطر شامپو و صابون و لوسیون‌ها لذت ببرند. اما اگر حمام و رخت‌کن شما هیچ هواکش یا وسیله‌ای برای تهویه ندارند، بهتر است از برخی رایحه‌های مکمل کمک بگیرید.
عطر نعنای تازه، عطر لیمو و اوکالیپتوس بهترین انتخاب‌ها برای حمام هستند. شما می‌توانید پیش از رفتن به حمام با روشن کردن عود یا شمع‌های بدون دود عطری، از این رایحه‌های طبیعت لذت ببرید.

منبع : www.darchinmag.ir
900
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید

آنمی یا کم خونی