رفع افسردگی با این گیاهان دارویی:

از زمانی که افسردگی مورد توجه درمانگران و پزشکان قرار گرفت تا کنون روش های مختلفی برای درمان و یا کاهش علائم مورد استفاده و توصیه قرار گرفته اند. اما امروزه با بهره گیری از علوم بالینی و آزمایشگاهی گیاهان دارویی مناسب برای درمان این اختلال کشف شده است که با کمترین عوارض و بیشترین تاثیر راه را برای درمان این عارضه گشوده است.

  • گل راعی: این گیاه از گذشته های دور در طب سنتی کشور یونان برای درمان مالیخولیا مورد مصرف بوده است. امروزه از این گیاه که گل های زرد و زیبا دارد در کشور آلمان برای درمان افسردگی های متوسط استفاده می شود. این گیاه با افزایش سروتونین در مغز سبب بهبود حال همگان و البته بیماران مبتلا به افسردگی می شود.
  • زعفران : این گیاه قرن هاست که برای درمان مشکلات گوارشی، بهبود حالات روحی و کاهش اثرات دوران قاعدگی در خانم ها در طب سنتی کشورهای مختلف دنیا به کار رفته است. مطالعه ای در سال 2013 تاکید کرد که این گیاه برای درمان افسردگی بسیار حائز اهمیت است.
  • جینکو: این گیاه از نظر طب سنتی چین گیاهی عالی برای بهبود گردش خون در مغز محسوب می شود. از این گیاه به صورت کپسول و تنتور می توانید استفاده کنید. گیاهی است مفید برای درمان و کاهش افسردگی.
  • جینسینگ سیبریایی: این گیاه به کاهش استرس ناشی از ترشحات غده آدرنال در بدن کمک می کند . هوشیاری را افزایش داده و سبب کاهش خستگی می گردد. تقویت سیستم ایمنی و کاهش عفونت ها از دیگر خواص قابل توجه این گیاه است. استفاده از این گیاه در کارگران سبب افزایش بهره وری آنها در بسیاری از صنایع می گردد.
  • بادرنجبویه: به بهبود خواب کمک می کند و خواب خوب سبب کاهش میزان افسردگی در انسان می شود. اگر این گیاه در دسترس شما نیست می توانید اسطوخودوس و بابونه را جایگزین آن کنید.
  • والرین: این گیاه از قرن ها پیش برای درمان اختلالات خواب، افسردگی و اضطراب به کار برده می شود. در برخی افراد این گیاه ممکن است سبب گیجی و یا سردرد شود اما اگر برای یک دوره درمان 6-4 هفته ای استفاده شود عوارض یاد شده به ندرت رخ می دهد.
  • گیاه kava : ریشه این گیاه یک آرامبخش خوب ، و اثر آن مانند قرص دیازپام است. مصرف چای این گیاه درمانگر خوب برای اضطراب، افسردگی و بی قراری است. اگر مشکل کبدی دارید پس از مشورت با یک متخصص گیاه درمانی از این گیاه استفاده کنید.

 

منبع : سلامت دیجیتال
1036
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید

آنمی یا کم خونی