كبد صافی بدن

طب سوزنی می‌تواند تعادل را به بدن باز گرداند. رسوبات و سموم سالیان گذشته را با افزایش جریان خون و اكسیژن‌رسانی از بدن دفع نماید.

دكتر الهام امیر‌آذر؛ لیزر تراپی و طب سوزنی :

كبد آخرین تصفیه‌خانه دستگاه گوارش است و سكان كشتی بدن انسان را در اختیار دارد. ترشحات كبد در تمام مراحل هضم غذا دخالت مستقیم دارند. شیره گوارشی (كیموس) توسط كبد تصفیه‌ و مواد مفید آن جذب خون می‌شود و عوامل زیان‌بخش آن در كبد می‌مانند و كبد وظیفه دارد با ترفندهای مختلف این سموم را خنثی نماید.

به همین علت است كه می‌گوییم غذا هر چه طبیعی‌تر باشد فشار آن روی كبد كمتر است. مثلا استامینوفن كه یك داروی بسیار بی‌ضرر شناخته شده وقتی استفاده می‌شود تا ماه‌ها هنوز بقایای آن در كبد وجود دارد.

از ابتدای قرن بیستم كه داروهای شیمیایی و مصنوعی مورد استفاده زیادی قرار گرفته روز به روز آمار بیماران كبدی و كلیوی بالاتر می‌رود (چون كلیه و كبد دو ارگان دفع سموم از بدن هستند). داروهای مصنوعی با بدن بیگانه بوده و باری برای كبد و كلیه‌ها هستند. در درمان امراض كبدی داروهای گیاهی و اثرشان مطمئن‌تر است و عوارض جانبی كمتری دارند.

علائم اختلالات كبدی

توجه كنید امروزه از هر 10 نفر 7 نفر به نوعی دچار اختلالات كبدی هستند. پس حتماً نباید شما دچار هپاتیت سیروز و یا كبد چرب باشید تا به فكر درمان بیافتید. در ادامه علائمی را ذكر می‌كنم كه می‌توانند شروع اختلال كبدی باشند و یا پس از درگیری كبد بروز كنند، پس با دقت بخوانید. توجه كنید اختلالات كبدی ممكن است بدون علامت هم باشند و به طور تصادفی تشخیص داده شوند.

یبوست مزمن، نفخ شكم، اختلالات گوارشی، احساس طعم تلخ در دهان، احساس بی‌حالی و خستگی زیاد، وجود لك‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست، گرفتگی مكرر عضلات بدن سردردهای میگرنی (در شقیقه‌ها)، درد پشت گردن و شانه‌ها، مشكلات تاندونی (مثل دررفتگی مكرر مچ پا)، اختلالات قاعدگی، درد قبل از قاعدگی، تورم پستان‌ها، لكه‌بینی، كیست تخمدان، اختلالات هورمونی در زنان، فیبروم  رحم، احساس ورم در بدن در سمت خارج ران (كه گاه ممكن است ناتوان‌كننده باشد) افسردگی، پرخاشگری احساس سرد شدن دست و پا و بسیاری علائم دیگر كه از حوصله این بحث خارج است.

این علائم كه توسط پزشك طب سوزنی تشخیص داده می‌شوند می‌توانند شروع اختلالات كبد و كیسه صفرا باشند و در اكثر موارد هیچ علائم سونوگرافیك و آزمایشگاهی دال بر وجود بیماری كبد وجود ندارد ولی اگر در این وضعیت بیمار درمان نشود در سال‌های بعد با مشكلات جدی كبد روبه‌رو خواهد شد. اكثر افرادی كه از اختلالات بالا رنج می‌برند پس از سال‌ها مراجعه به پزشكان طب رایج، ناامید می‌شوند. آنها دائماً می‌شنوند كه شما سالم هستید و آزمایشات سالم است، ولی به همان اندازه هم افراد احساس بیماری می‌كنند چرا؟

طب سوزنی

متأسفانه اغلب پزشكان ما با طب سوزنی آشنایی ندارند و حتی آن را مخفی می‌كنند. تا زمانی كه علائم بیماری حاد شود نمی‌توانند بیمار را درمان كنند. حال آنكه از نظر ما آن زمان درمان اختلالات كبدی خیلی دیر است. در نهایت برای پاكسازی كبد راهی بسیار مؤثر و مفید وجود دارد و آن طب سوزنی است.

طب سوزنی می‌تواند تعادل را به بدن باز گرداند. رسوبات و سموم سالیان گذشته را با افزایش جریان خون و اكسیژن‌رسانی از بدن دفع نماید. انسدادها را برطرف كند. سیستم ایمنی را بالا ببرد. ریسك ایجاد بیماری‌ها را در بدن كاهش دهد و كبد را سالم و سرحال كند. چندی پیش یك نفر فقط به علت خطوط سیاهرنگ روی زبان به من مراجعه كرد و هیچ علامت دیگری نداشت و تمام معاینات سالم بود.

فقط در معاینه اندكی تیرگی در ناخن‌های دست و پا و دو خط سیاه در ناحیه كبد و كیسه صفرا (روی زبان) داشت. لازم به ذكر است كه بدانیم زبان ما نمایانگر كلیه اجزاء درونی ماست و كسی كه دانش و تخصص كافی داشته باشد می‌تواند از روی زبان كلیه علائم بیمار را تشخیص دهد. برای بیمار سونوگرافی تجویز و كبد چرب (گرید III) پیشرفته تشخیص داده شد. بیمار ماه‌ها به پزشكان زیادی مراجعه كرده بود و فقط داروهای شیمیایی به او تجویز كرده بودند.

به هر حال برای بیمار درمان‌های طب سوزنی، تغذیه، خونگیری (با سوزن)، بادكش و ماساژ انجام شد و بعد از 10 جلسه به طور معجزه‌آسایی خطوط سیاه، كم‌رنگ و كم‌رنگ‌تر شدند و این معجزة درمان طبیعی بدون درد است. به علت شیوع بیماری‌های كبدی در ایران از تمام شما عزیزان می‌خواهم كه حتماً با تغذیه سالم، ورزش و انجام درمان‌های طب سوزنی به سلامت خود، خانواده و جامعه‌تان كمك كنید. چرا كه همواره پیشگیری بهتر از درمان است.

علت اصلی امراض كبدی و بسته شدن كیسه صفرا و یبوست است. بنابراین اولین قدم، درمان یبوست با ملین‌های گیاهی است.

نكات مهم

رعایت برخی نكات در سلامت و پیشگیری از بیماری‌های كبدی بسیار موثر است كه در اینجا به آنها می‌پردازیم.

1-‌علت اصلی امراض كبدی و بسته شدن كیسه صفرا و یبوست است. بنابراین اولین قدم، درمان یبوست با ملین‌های گیاهی است. درمان یبوست و تخلیه مكرر شكم كه گاه با تنقیه انجام می‌شود. (روغن بذر كتان، روغن زیتون، آلوئه‌ورا…)

2-‌ استفاده از رژیم‌های گیاهی (مصرف هر نوع فرآورده‌های دامی برای مدت محدودی مثلا 7 روز قطع شود).

3-‌ مصرف كاسنی (كه در نوسازی كبد اثری معجزه‌آسا دارد). ریشه و برگ كاسنی هر دو مفید است.

4-از سكنجبین كه به طور خانگی و با عسل تهیه شود بعد از غذا استفاده كنید.

5- روزانه ورزش منظم داشته باشید.

6- از آب طبیعی گیاهان مثل مخلوط آب كرفس و هویج و سیب یا آب چغندر و سیب صبح‌ها ناشتا استفاده كنید.

7- از مخلوط آب گرم با عسل و كمی سركه بین غذاها مصرف كنید.

8-‌هر روز 1 لیوان چای سبز بنوشید.

9-‌ از میوه‌های همرنگ با كبد مثل شاه‌توت، زرشك، توت سیاه، عناب، انار، آلبالو، گیلاس، زغال اخته و … و مصرف، همچنین در طول روز جگر میل كنید.

10- به جای صبحانه از میوه‌ها مثلاً گیلاس یا انگور استفاده كنید.

11- از این خوراكی‌ها بپرهیزید: شكر، قند، سوسیس، كالباس، كنسروجات، میوه‌های غیرفصل، غذاهای بیرون از منزل، غذاهای حاوی مواد نگهدارنده، حتی بستنی، شیر، رب گوجه،‌ نوشابه و چای.

12- بهتر است تا حد امكان هر نوع ماده غذایی از جمله ماست، آبلیمو و غیره در منزل تهیه شود.

13-هر هفته یك روز فقط میوه و چای‌های گیاهی میل شود (مثلاً از امروز ظهر تا فردا ظهر).

14- هر هفته یك روز فقط آب میل شود (آب گرم).

15- روغن زیتون و لیموترش تازه همراه با عسل (و یا بدون عسل) صبح‌ها ناشتا میل كنید.

16- غذاهای صفرا بر بیشتر استفاده شود: زیتون، عناب، سیستان، كاهو، برگ كاسنی، زردچوبه، شاه‌تره، خاكشیر، لیموترش، آلو، آلبالو، آبغوره، اسفرزه، جو، گشنیز، هندوانه، پرتقال و اسفناج.

17- زمان خواب در زمان مناسب و سرشب (ساعت 10 تا 11) باشد.

18- سحرخیزی برای كبد بسیار مناسب است و به درمان یبوست نیز كمك می‌كند.

19- چای‌های گیاهی مقوی كبد مانند: چای بابونه و چای سبز استفاده كنید.

20- البته قرص‌های گیاهی نیز در بازار دارویی ایران موجود است كه ذكر آنها خالی از لطف نیست مانند هپاتوهیل (تهیه‌شده از برگ‌ مو)، سینا بایل (صفرابر و كاهش كلسترول)، قرص لیورگل (گیاه خار مریم یا milk thistle) مدتی استفاده شوند.

21- كاهش وزن نیز ضروری است و می‌تواند به كاهش چربی كبد كمك كند.

22- استفاده از طبیعت به خصوص در فصل بهار به تعادل كبد كمك شایانی می‌كند چون بنا بر فلسفه طب سوزنی برای هر عضو رنگی وجود دارد مثلاً رنگ معده زرد و رنگ كبد سبز چمنی است.

23- البته اگر كسی دچار مشكلات حاد كبدی باشد و یا تمایل به پاكسازی كامل كبد بگیرد رژیم‌های خاصی وجود دارد كه زیرنظر پزشك و متخصص تغذیه می‌تواند انجام دهد.

منبع : زندگی آنلاین
1135
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید

آنمی یا کم خونی